FAQ

Ni var i mitt område men putsade inte min bostad, varför?

Intervallen beror helt och hållet på hur ert avtal ser ut. Vi erbjuder 4:e, 8:e & 12:e vecka. Sen kan där uppstått hinder, de vill säga att något oväntat har hänt! Meddela gärna oss via mail eller telesamtal.

När kommer ni till mig nästa gång?

Vi är i varje ort var 4:e vecka. Sen hur ofta vi är hos just er beror på vilket abonnemang ni har och när detta startades.Mail eller ring oss om du vill veta när vi är hos just dig.

Spröjs, vad är det?

Ett fönsterparti kan vara indelat i flera små fönsterrutor. Spröjs kallas de ribbor som delar av ett fönster, i flera rutor. Det finns typer av fasta spröjs och avtagbara (lösa) spröjs. Om fönsterpartiet består av en glasruta kan man oftast montera av spröjsen när man putsar fönstret. Om fönsterpartiet består av flera glasrutor är det spröjsen som håller glasrutorna, detta kallas Fasta spröjs. Fasta spröjs kan inte monteras av utan varje glasruta måste putsas var för sig.

Behöver jag tillhandahålla vatten/stege till putsare?

Nej, våra putsare har allt material som dom behöver med sig i bilarna. Allt från skrapor, vatten, pall, stegar m.m.

Vad gör jag om jag har klagomål på utfört arbete?

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Om det finns smuts kvar så tänk på att en fönsterruta har mer än en sida, i nio fall av tio sitter smutsen på insidan. Dessa reklamationer brukar vi få på våren eller hösten då solen står lågt.

Om du har dubbel-kopplade fönster finns det tre fönsterytor som smutsen kan sitta på, om så är fallet kan det vara dags att beställa en ”Alla-Sidors” puts. Kontrollera gärna en extra gång att smutsen faktiskt sitter på utsidan Innan du gör en reklamation till oss. En reklamation görs via mail och dokumentation måste bifogas. Glöm inte att specificera noga vad det är ni inte är nöjda med samt vilken adress det gäller, så vi så snabbt som möjligt kan åtgärda reklamationen.

Om ni misstänker att vi har skadat fönstret eller inte är nöjda med putsningen så är ni välkomna att göra en skadeanmälan. En skadeanmälan görs via mail och dokumentation måste bifogas. Glöm inte att uppge vad det är som blivit skadat, var så informativ som möjligt, det underlättar i handläggningen av ert ärende.

Hur förhåller ni er till vädret?

Vi putsar i varierande väder och putsar så länge vi kan utföra arbetet med den kvalité och säkerhet vi har som standard. Oftast kan vi säkerställa ett bra resultat även om det snöar eller regnar hos er – det är värre om det blåser kraftigt. Vid kraftig nederbörd och/eller vind ställer vi in arbetet för att inte riskera eventuella arbetsskador, dessa beslut tas av skyddsombud.